Kwiecień, 2013

Piątek, 19 kwietnia 2013Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Roztocze - I dzień

Na wyjazd ruszam wcześnie rano, z domu wyjeżdżam o 6, o 7 mam pociąg ze stacji Warszawa-Anin do Dęblina. W pociągu starcie z konduktorem - już zaczął mi wypisywać karę za to, że nie zgłosiłem się do niego po bilet (na stacji nie było otwartej kasy) - ale go szybko zgasiłem pokazując mu na komórce fragment kolejowego regulaminu, wg którego pasażerowie jadący z rowerem są uznawani za "osoby z ograniczoną sprawnością ruchową" - i na zakup biletu mogą czekać aż konduktor sam do nich przyjdzie. Ale żenujące, że to konduktor czegoś takiego nie wie, gdyby trafił na kogoś kto o takim ustępie regulaminu nie wie (a o to nietrudno) - wlepił by mu jak nic niezasłużoną karę.

W Dęblinie wita mnie przyzwoita pogoda, koło 20'C, tak więc do Kazimierza jadę elegancko, z wiaterkiem i w krótkim rękawku, po drodze odbiłem jeszcze na drugą stronę Wisły do gminy Janowiec. W Kazimierzu krótki postój na wale wiślanym, piękny rynek niestety zastawiony samochodami. Dalsza jazda dzisiejszego dnia to żmudne zaliczanie gmin w okolicy Kazimierza i Opola Lubelskiego, po coraz to gorszych szosach lubelskiego. Ale dzień przeszedł sprawnie, na większości trasy pomagał mi wiatr, więc dystansu specjalnie nie odczułem.

Zaliczone gminy - 11 (Janowiec, Wilków, Karczmiska, Wojciechów, BEŁŻYCE, PONIATOWA, OPOLE LUBELSKIE - miasto powiatowe, Łaziska, Józefów nad Wisłą, ANNOPOL, Gościeradów)
Dane wycieczki: DST: 190.20 km AVS: 24.92 km/h ALT: 906 m MAX: 60.20 km/h Temp:17.0 'C
Czwartek, 18 kwietnia 2013Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Do pracy, piękna słoneczna pogoda
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 24.00 km/h ALT: 58 m MAX: 38.80 km/h Temp:22.0 'C
Środa, 17 kwietnia 2013Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 23.38 km/h ALT: 45 m MAX: 37.20 km/h Temp:14.0 'C
Wtorek, 16 kwietnia 2013Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.30 km AVS: 21.86 km/h ALT: 45 m MAX: 34.90 km/h Temp:14.0 'C
Poniedziałek, 15 kwietnia 2013Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Łódzkie - VI dzień

Na starcie zaliczam resztkę łódzkich gmin robiąc pętlę przez Sulejów, Opoczno i Inowłódz, pogoda bardzo słoneczna, ale i myląca, bo ciepło ze względu na ten cholerny wiatr wcale nie jest. W Inowłodzu kończę zaliczanie gmin, zastanawiając się nad dalsza trasą, jazda do Warszawy wymagałaby dłuższej walki z wiatrem, więc wcale mi się to nie uśmiechało. Zdecydowałem się więc ruszyć na Koluszki i stamtąd wrócić do stolicy pociągiem, by wyrobić się na pasujące mi tańsze pociągi podmiejskie musiałem zrobić 45km w 2h, więc z bagażem to już wymagało solidnego tempa i zera postojów. Ale, że wiatr dopisywał tempo udało się utrzymywać, wyrobiłbym się na pociąg - gdyby nie to, że jakieś 15km przed Koluszkami zauważyłem spory pęcherz na oponie, który szybko rósł. Niestety już mocno zużyta przednia opona właśnie w tym idealnym momencie postanowiła zakończyć swój żywot, więc rezygnując z pociągu musiałem zmienić oponę na zapasową. Po odpoczynku zmieniam plany - i postanawiam rowerem dociągnąć aż do Skierniewic, niestety był to średni pomysł, bo kolejny raz nieźle mnie tu wywiało, jedynie słoneczna pogoda trochę rekompensowała te problemy, niemniej w kurtce gore musiałem jechać cały dzień.

Ogólnie cały wyjazd udany - dałem radę przejechać aż 1200km w 6 dni, a po kiepskich drogach i mało atrakcyjnych terenach ciężko się zmotywować do takiej jazdy. Na pogodę liczyłem sporo lepszą, przede wszystkim wiatr miał być symboliczny, tymczasem cały czas dawał się we znaki, jakiś porywisty może nie był, ale te solidne 5m/s z reguły trzymał, a tak się pechowo układało, że (poza 1 dniem) dobre 70% trasy jechałem pod wiatr. Do tego doszły spore problemy z bólem siedzenia, ostatnie 2 dni wyjazdu dawało się solidnie we znaki i w żaden sposób nie mogłem ustawić dającej ulgę od bólu pozycji - co nie wróży najlepiej na tegoroczny MRDP.

Zaliczone gminy - 10 (SULEJÓW, Aleksandrów, Paradyż, Mniszków, Żarnów, Białaczów, OPOCZNO - miasto powiatowe, Sławno, Poświętne, Inowłódz)
Dane wycieczki: DST: 173.00 km AVS: 23.22 km/h ALT: 767 m MAX: 41.10 km/h Temp:14.0 'C
Niedziela, 14 kwietnia 2013Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Łódzkie -V dzień

Tym razem ruszam na południe na podbój powiatu radomszczańskiego, pierwsza część trasy w miarę przyzwoita, ale niestety po wczorajszej pogodzie nie ma śladu, sporo zimniej niż wczoraj, przede wszystkim przeszkadza zimny wiatr z północy, który oczywiście uaktywnił się dopiero jak na południe już dotarłem...
Robię pętelkę wokół Radomska by zaliczyć okoliczne gminy, później wjeżdżam w lasy i bocznymi drogami przebijam się na Przedbórz, za miastem jeszcze wypad po gminę Wielgomłyny, która ma piękną, naturalną granicę na grzbiecie góry, wymagającej sporego podjazdu - poza górami w Polsce to duża rzadkość. W Przedborzu zakupy i powolutku pod wiatr jadę na północ, nocuję w lesie jakieś 15km przed Sulejowem.

Zaliczone gminy - 20 (Grabica, Wola Krzysztoporska, Rozprza, Gorzkowice, KAMIEŃSK, Gomunice, Dobryszyce, Lgota Wielka, Ładzice, RADOMSKO - miasto powiatowe, Radomsko-wieś, Gidle, Żytno, Kobiele Wielkie, Kodrąb, Masłowice, PRZEDBÓRZ, Wielgomłyny, Ręczno, Łęki Szlacheckie)
Dane wycieczki: DST: 190.20 km AVS: 23.10 km/h ALT: 819 m MAX: 45.10 km/h Temp:10.0 'C
Sobota, 13 kwietnia 2013Kategoria >100km, >200km, Rower szosowy, Wypad
Łódzkie - IV dzień

Po wczorajszym morderczym odcinku dziś miałem już dosyć i planowałem powrót z Łodzi po 4 dniach, dlatego na trasę ruszyłem godzinę później niż normalnie. Ale nieoczekiwanie od samego rana zaczęło się jechać przyzwoicie, na sporej części trasy wiatr pomagał, świeciło piękne słońce, więc po wczorajszej deszczowej łaźni była to bardzo oczekiwania zmiana. Zaliczam kolejno Widawę, Szczerców i Bełchatów, przed Bełchatowem dużo lasów, trochę górek, niestety też fatalne drogi. Za Bełchatowem ciężki kawałek aż do Zduńskiej Woli pod wiatr, do tego dwa razy mijały mnie krótkie, ale intensywne burze, więc ładnych parę razy musiałem się przebierać. Za to za Zduńską Wolą wreszcie zaczęła się kapitalna jazda - aż do Łodzi z wiatrem równo w plecy, do tego świetna droga, piękne słońce, a nawet w Lutomiersku burza była na tyle miła, że przeszła akurat w czasie mojego postoju ;) Końcówka przez niebrzydkie Pabianice, które dotąd kojarzyły mi się jedynie z postacią byłego wicepremiera Janusza Tomaszewskiego, którego śp. Andrzej Lepper w swoim kwiecistym stylu był łaskaw nazwać bandytą z Pabianic ;)) A tymczasem to całkiem niebrzydkie miasto, z grubsza podobne do XIX-wiecznych rejonów Łodzi, więc trzymające swoisty klimat i fason.

Już nocą wyjeżdżam za Łódź przez Tuszyn, udało się nadrobić wszystkie kilometrowe straty z wczoraj, niestety nocleg mizerny, w rozmiękniętym lasku brzozowym; do tego dłuższy czas nie byłem pewien czy się ktoś do mnie nie czepi, bo w czasie rozkładania obozowiska jakiś samochód przez pewien czas świecił na mnie światłami, a później stanął wyłączony na dobrą godzinę; szansa na jakąś aferę niewielka, ale przecież na jakiegoś psychola zawsze można trafić; dlatego lepiej się rozbijać o zmierzchu, nie nocą, gdy przez używane światła jesteśmy dużo lepiej widoczni.

Zaliczone gminy - 23 (Osjaków, Rusiec, Konopnica, Widawa, Burzenin, Kleszczów, Kluki, Bełchatów-wieś, BEŁCHATÓW - miasto powiatowe, Drużbice, ZELÓW, Sędziejowice, Zapolice, ZDUŃSKA WOLA - miasto powiatowe, Zduńska Wola-wieś, SZADEK, Wodzierady, Lutomiersk, KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI, Pabianice-wieś, RZGÓW, TUSZYN, Dłutów)
Dane wycieczki: DST: 230.40 km AVS: 24.08 km/h ALT: 776 m MAX: 40.60 km/h Temp:13.0 'C
Piątek, 12 kwietnia 2013Kategoria >200km, >100km, Rower szosowy, Wypad
Łódzkie - III dzień

Od rana zapowiada się niezła orka - wieje porządnie z północy, a tam prowadzi pierwsza połowa mojej trasy, do tego po 30km zaczyna całkiem solidnie padać deszcz. Więc cały odcinek do Wieruszowa to trudna walka z warunkami pogodowymi, gdzieś mam taką wiosnę, jak zwykle prognozy udowodniły swój całkowity brak wartości. Do tego boczne drogi w południowej części łódzkiego są dużo gorsze niż w północnej, jest tu mnóstwo dziur. Ponadto w rejonie Wieruszowa dwukrotnie przecinałem budowę trasy S8, za drugim razem przez parę km jechałem po drodze pełnej błota, bo tej używały ciężarówki wyjeżdżające z budowy, w czasie deszczu wyglądało to tragicznie. W Wieruszowie odpoczywam na dworcu PKS, miasto opuszczam ładną wąziutką drogą wojewódzką na Opatów, jest tu piękny szpaler z dębów.

Od tego kawałka jechało się już lepiej, wiatr trochę skręcił, podobnie jak i moja trasa na Wieluń. Za Wieluniem ładny kawałek w stronę Działoszyna, przed miastem łapię gumę, przez co nie dałem rady zrobić planowanych na dziś aż 230km, bo nocą zupełnie nie chciałem jechać, a trudy dzisiejszego dnia mocno już w nogach odczuwałem. Ponadto całą pierwszą część trasy ze względu na wiatr jechałem w dolnym chwycie, przez co mięśnie nóg czułem dużo bardziej niż normalnie, widać w takiej pozycji trochę inne rejony mięśni są obciążane. Nocleg za to elegancki, w ładnym sosnowym lesie, najładniejszy na tym wyjeździe.

Zaliczone gminy - 19 (BŁASZKI, Wróblew, Brąszewice, Klonowa, Lututów, Sokolniki, Galewice, WIERUSZÓW - miasto powiatowe, Łęka Opatowska, Bolesławiec, Łubnice, Czastary, Biała, Skomlin, Wierzchlas, DZIAŁOSZYN, PAJĘCZNO - miasto powiatowe, Siemkowice, Kiełczygłów)
Dane wycieczki: DST: 205.80 km AVS: 22.33 km/h ALT: 915 m MAX: 42.40 km/h Temp:12.0 'C
Czwartek, 11 kwietnia 2013Kategoria Wypad, Rower szosowy, >200km, >100km
Łódzkie - II dzień

Noc i poranek jeszcze zimne, znowu ledwo powyżej zera. Początek pod lekkie wiatr na Piątek, później rejon Głowna i krótkie podjazdy pod Strykowem; tam wreszcie robi się ciepło, temperatura przekracza wyraźnie 10'C, w słońcu nawet i 15'C. Przeszkadza jedynie zimny wiatr z północy; do Ozorkowa mi pomagał, później już było sporo gorzej. W końcówce dość ciekawy kawałek nad sztucznym jeziorem Jeziorsko, kawałek dalej nocuję.

Zaliczone gminy - 20 (Piątek, Bielawy, Głowno-wieś, GŁOWNO, Domaniewice, STRYKÓW, Zgierz-wieś, ZGIERZ - miasto powiatowe, ALEKSANDRÓW ŁÓDZKI, Parzęczew, OZORKÓW, Ozorków-wieś, Dalików, Wartkowice, PODDĘBICE - miasto powiatowe, UNIEJÓW, Zadzim, Pęczniew, Kawęczyn, Goszczanów)
Dane wycieczki: DST: 215.30 km AVS: 23.53 km/h ALT: 758 m MAX: 37.50 km/h Temp:10.0 'C
Środa, 10 kwietnia 2013Kategoria Wypad, Rower szosowy, >200km, >100km
Łódzkie - I dzień

Gdy w końcu pojawiła się nadzieja na prawdziwą wiosnę - natychmiast postanowiłem wykorzystać parę dni wolnego na jakiś porządniejszy wyjazd, bo ile można wytrzymać w domu? Zima i tak nas bardzo długo przetrzymała;))

Ale pierwszego dnia mojego wyjazdu warunki były jeszcze mocno zimowe, temperatura ledwo powyżej zera, pochmurno, sporo śniegu przy drodze, przez jakieś 20km padał śnieg z deszczem, na drogach kupa syfu. Ale aż ok. 150km za Kutno jechało się elegancko, bo miałem przyzwoity wiatr w plecy. Jako cel wyjazdu postawiłem sobie gminy województwa łódzkiego, jako że to mało atrakcyjne województwo, więc uznałem że na pogodę jeszcze dość średnią - będzie w sam raz, te atrakcyjniejsze tereny warto sobie zostawić na warunki sporo lepsze ;))

Za Kutnem wjeżdżam na boczne drogi, jest parę kilometrów dziurawego asfaltu, a że jechałem na rowerze szosowym odczułem to boleśnie. Końcówka do Łęczycy pod wiatr, z drogi widać charakterystyczną sylwetkę kolegiaty w Tumie, ja odbijam nad Bzurę, na noc rozkładam namiot nad samą rzeką, licząc że do rana nie wyleje, bo brakowało do tego może ze 20cm ;))

Zaliczone gminy - 11 (Bolimów, Chąśno, Nowe Ostrowy, Dąbrowice, Daszyna, Grabów, Świnice Warckie, Łęczyca-wieś, ŁĘCZYCA - miasto powiatowe, Góra Świętej Małgorzaty, Witonia)
Dane wycieczki: DST: 232.30 km AVS: 25.02 km/h ALT: 383 m MAX: 39.60 km/h Temp:4.0 'C