Poniedziałek, 15 kwietnia 2013Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Łódzkie - VI dzień

Na starcie zaliczam resztkę łódzkich gmin robiąc pętlę przez Sulejów, Opoczno i Inowłódz, pogoda bardzo słoneczna, ale i myląca, bo ciepło ze względu na ten cholerny wiatr wcale nie jest. W Inowłodzu kończę zaliczanie gmin, zastanawiając się nad dalsza trasą, jazda do Warszawy wymagałaby dłuższej walki z wiatrem, więc wcale mi się to nie uśmiechało. Zdecydowałem się więc ruszyć na Koluszki i stamtąd wrócić do stolicy pociągiem, by wyrobić się na pasujące mi tańsze pociągi podmiejskie musiałem zrobić 45km w 2h, więc z bagażem to już wymagało solidnego tempa i zera postojów. Ale, że wiatr dopisywał tempo udało się utrzymywać, wyrobiłbym się na pociąg - gdyby nie to, że jakieś 15km przed Koluszkami zauważyłem spory pęcherz na oponie, który szybko rósł. Niestety już mocno zużyta przednia opona właśnie w tym idealnym momencie postanowiła zakończyć swój żywot, więc rezygnując z pociągu musiałem zmienić oponę na zapasową. Po odpoczynku zmieniam plany - i postanawiam rowerem dociągnąć aż do Skierniewic, niestety był to średni pomysł, bo kolejny raz nieźle mnie tu wywiało, jedynie słoneczna pogoda trochę rekompensowała te problemy, niemniej w kurtce gore musiałem jechać cały dzień.

Ogólnie cały wyjazd udany - dałem radę przejechać aż 1200km w 6 dni, a po kiepskich drogach i mało atrakcyjnych terenach ciężko się zmotywować do takiej jazdy. Na pogodę liczyłem sporo lepszą, przede wszystkim wiatr miał być symboliczny, tymczasem cały czas dawał się we znaki, jakiś porywisty może nie był, ale te solidne 5m/s z reguły trzymał, a tak się pechowo układało, że (poza 1 dniem) dobre 70% trasy jechałem pod wiatr. Do tego doszły spore problemy z bólem siedzenia, ostatnie 2 dni wyjazdu dawało się solidnie we znaki i w żaden sposób nie mogłem ustawić dającej ulgę od bólu pozycji - co nie wróży najlepiej na tegoroczny MRDP.

Zaliczone gminy - 10 (SULEJÓW, Aleksandrów, Paradyż, Mniszków, Żarnów, Białaczów, OPOCZNO - miasto powiatowe, Sławno, Poświętne, Inowłódz)
Dane wycieczki: DST: 173.00 km AVS: 23.22 km/h ALT: 767 m MAX: 41.10 km/h Temp:14.0 'C