wilk
Warszawa
avatar

Informacje

  • Wszystkie kilometry: 295010.23 km
  • Km w terenie: 837.00 km (0.28%)
  • Czas na rowerze: 538d 00h 20m
  • Prędkość średnia: 22.73 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Zaprzyjaźnione strony

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wilk.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Styczeń, 2022

Dystans całkowity:762.90 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:38:02
Średnia prędkość:20.06 km/h
Maksymalna prędkość:57.40 km/h
Suma podjazdów:2942 m
Liczba aktywności:16
Średnio na aktywność:47.68 km i 2h 22m
Więcej statystyk
Poniedziałek, 31 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 15.30 km AVS: 18.00 km/h ALT: 30 m MAX: 26.20 km/h Temp:2.0 'C
Niedziela, 30 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 14.50 km AVS: 17.40 km/h ALT: 30 m MAX: 27.90 km/h Temp:2.0 'C
Sobota, 29 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 14.70 km AVS: 17.29 km/h ALT: 30 m MAX: 27.40 km/h Temp:1.0 'C
Czwartek, 27 stycznia 2022Kategoria >100km, Canyon Exceed 2022, Wypad
Sztafeta Wisły 1200 
II dzień - Kazimierz Dolny - Zawichost - Sandomierz



Zdjęcia ze sztafety
Dane wycieczki: DST: 103.60 km AVS: 18.18 km/h ALT: 762 m MAX: 57.40 km/h Temp:2.0 'C
Środa, 26 stycznia 2022Kategoria >100km, Wypad, Canyon Exceed 2022
Sztafeta Wisły 1200
I dzień - Warszawa - Dęblin - Sandomierz

Z okazji finału WOŚP pojawia się coraz więcej inicjatyw rowerowych wspomagających zbieranie funduszy na Orkiestrę. W środowisku ultra inicjatorem tego pomysłu był Kórnik, który parę lat temu zorganizował bardzo ambitny projekt Tour de WOŚP, czyli dojazdu z Kórnika do Warszawy na rowerach - jak na styczeń trasa robiąca duże wrażenie. Ale obecnie ta inicjatywa już mocno siadła od strony towarzysko-rowerowej, sprowadza się do jeżdżenia wirtualnych tras na trenażerze lub samodzielnych trasek pod domem i wysyłania z tego śladu, więc impreza jako taka to de facto przestała istnieć.

Natomiast w zeszłym sezonie na doskonały pomysł przejazdu zimą trasy Wisły wpadł Tomek Zakolski i wraz z organizatorami Wisły ruszyli na trasie. I choć Tomek po wypadku na trasie musiał zakończyć przedwcześnie jazdę - to całkowicie spontanicznie inicjatywa chwyciła i kolejni ludzie kontynuowali jazdę tworząc sztafetę.

W tym sezonie tę zacną inicjatywę kontynuowano, zainteresowanie jest bardzo szerokie, na wszystkie odcinki sztafety znaleźli się chętni, a Mateusz Szafraniec jedzie całość trasy, od Gdańska. Postanowiłem również się przyłączyć na odcinku z Warszawy do Sandomierza. Po przejechaniu tego odcinka trzeba przyznać, że pomysł robi spore wrażenie. Jazda w terenie o tej porze roku to zupełnie inna bajka niż na szosie, a już szczególnie nad tak wielką rzeką jak Wisła, gdzie rozlewisk i mokrego gruntu jest więcej niż w innych rejonach. W tych warunkach zrobienie dystansów na poziomie 150-200km o już jest duże wyzwanie, bo wystarczy krótki kawałek sporego błota - i tkwimy godzinę na odcinku 2-3km.

Od strony towarzyskiej - ta impreza naprawdę żyje, jest duże zainteresowanie, na grupie wyścigu są wrzucane regularnie fotki z trasy, na trasę wyjeżdżają bezinteresownie kibice organizując z własnej kieszeni posiłki dla zawodników. Do tego jedzie się głównie zespołowo i towarzysko, nie ma presji czasu jak na wyścigach, jednym słowem - polecam wszystkim rowerzystom, choć z zastrzeżeniem, że teren zimą to nie bułka z masłem. Idealne warunki to lekki mróz, który likwiduje błoto i rozmiękły teren, niestety w tym roku dominuje lekki plus i duża wilgotność , do tego dzisiejszy odcinek do Krakowa to ciężka walka z mocnym przeciwnym wiatrem.


Zapraszam na parę fotek z trasy
https://photos.app.goo.gl/gnEbKVtzfp39nmjv7

Uwagi sprzętowe - w tych warunkach mnóstwa syfu i błota problemem są hamulce. Zawodziły modele hydrauliki gravelowej, które są kopią hamulców z szosy, więc mają mniejszy odstęp klocków od tarczy, co w takich warunkach powoduje szybkie zapychanie się hamulca i już mocne przycieranie koła. Hamulce MTB projektowane pod cięższe warunki mają ten odstęp większy i radzą sobie sporo lepiej. Także i słabo się sprawowały modele mechaniczne, kolega jadący na bodajże TRP Spyke na trasie do Kazimierza kilka razy musiał podciągać klocki, a pod koniec już praktycznie nie miał hamulców i zjazdy w Puławach czy przed Kazimierzem musiał schodzić na piechotę. W błocie klocki ścierają się na tyle szybko, że system mechaniczny słabo się sprawdza, samoregulujące się hydrauliki są sporo wygodniejsze. Ale i ja jadąc na MTB zapomniałem zabrać zapasowych klocków, w efekcie czego spiłowałem blaszkę tylnego hamulca do zera :P
Dane wycieczki: DST: 158.80 km AVS: 18.50 km/h ALT: 369 m MAX: 37.30 km/h Temp:2.0 'C
Poniedziałek, 24 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście.
Na trzecią dawkę szczepionki
Dane wycieczki: DST: 6.10 km AVS: 19.26 km/h ALT: 24 m MAX: 37.50 km/h Temp:1.0 'C
Piątek, 21 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 14.40 km AVS: 17.63 km/h ALT: 30 m MAX: 25.60 km/h Temp:0.0 'C
Piątek, 21 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 14.40 km AVS: 16.94 km/h ALT: 30 m MAX: 24.10 km/h Temp:0.0 'C
Czwartek, 20 stycznia 2022Kategoria Scott 2022, Użytkowo
Po mieście
Dane wycieczki: DST: 15.10 km AVS: 16.18 km/h ALT: 30 m MAX: 25.50 km/h Temp:-2.0 'C
Niedziela, 16 stycznia 2022Kategoria Canyon 2022, Wycieczka
Na dworzec okrężną drogą, czyli pętelka po augustowskich jeziorkach
Dane wycieczki: DST: 18.10 km AVS: 19.05 km/h ALT: 94 m MAX: 35.60 km/h Temp:-2.0 'C

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl