Kwiecień, 2012

Czwartek, 19 kwietnia 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy i do sklepu
Dane wycieczki: DST: 25.40 km AVS: 22.75 km/h ALT: 60 m MAX: 35.80 km/h Temp:9.0 'C
Środa, 18 kwietnia 2012Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Dane wycieczki: DST: 7.30 km AVS: 23.05 km/h ALT: 58 m MAX: 36.30 km/h Temp:13.0 'C
Wtorek, 17 kwietnia 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy i po mieście
Dane wycieczki: DST: 40.30 km AVS: 23.71 km/h ALT: 107 m MAX: 38.60 km/h Temp:19.0 'C
Poniedziałek, 16 kwietnia 2012Kategoria Góral, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.10 km AVS: 22.65 km/h ALT: 91 m MAX: 38.10 km/h Temp:7.0 'C
Sobota, 14 kwietnia 2012Kategoria Rower szosowy, Wycieczka
Warszawa - Jabłonna - Nowy Dwór Mazowiecki - Czosnów - Łomianki - Warszawa

Od czasu do czasu nachodzi mnie ochota na bardziej sportową jazdę - postanowiłem się więc wybrać na szosową ustawkę z grupą bardzo mocnych amatorów. Na spotkaniu ku mojemu zdziwieniu okazuje się, że dotarł tu także Flash którego po długiej znajomości z Bikestats - miałem wreszcie okazję poznać osobiście. Pogadaliśmy sobie o chwilkę o niesamowitym projekcie Flasha - w maju planuje w 30 dni przejechać aż 10tys km; takie cyfry robią niesamowite wrażenie - ale w końcu kto jak nie on? :))

Pogoda niestety była marna, przy wyjeździe z Warszawy zaczęło padać, Flash więc zmienił plany i odbił w bok na Pradze, ja dalej jechałem z grupą. Tempo już w Warszawie bardzo solidne jak na moje możliwości, a za Jabłonną zaczęła się naprawdę ostra jazda - na odcinku 37km do Łomianek mieliśmy średnią 37km/h, więc musiałem się nieźle naszarpać żeby utrzymać się w peletonie, były chwile gdy na prostej dochodziło się pod 50km/h, a na króciuteńkiej 2% ściance przed mostem osiągnąłem 40km/h z palącymi już nogami ;))

Jechało się całkiem przyjemnie, jazda w peletonie to oczywiście zupełnie co innego niż samotnie, nie ma co tego porównywać, przy zbliżonym wysiłku średnie wyższe o dobre 5-6km/h - duży podziw dla osób które się udzielały na zmianach, dla mnie utrzymanie się w grupie to już szczyt marzeń. Końcówka niestety nieciekawa - za Łomiankami lunęło porządniej i do Warszawy wjeżdżaliśmy w strugach deszczu, wracałem z kilkoma rowerzystami Wisłostradą.
Dane wycieczki: DST: 83.30 km AVS: 32.88 km/h ALT: 148 m MAX: 49.60 km/h Temp:8.0 'C
Piątek, 13 kwietnia 2012Kategoria >100km, Góral, Wycieczka
W piątek trzynastego...

Warszawa - Wólka Węglowa - Pociecha - Wiersze - Karpaty - Leszno - Warszawa

Wyjazd z Cimanem do Puszczy Kampinoskiej. Wjeżdżamy do lasu przez Wólkę Węglową, byliśmy na Górze Ojca, następnie zielonym szlakiem docieramy do Pociechy, Krętą Drogą i fajnym żółtym szlakiem do Wierszy, odpoczywamy w Roztoce. Podczas jazdy okazuje się, że z moim amortyzatorem jest coraz gorzej, na Kanarach miałem spore wycieki oleju, teraz już prawdopodobnie wyciekło wszystko i amortyzator marnie działa, coś tam trzeszczy. Kawałek za Roztoką - kolejnej regulacji siodła nie wytrzymuje zacisk podsiodłowy - rozwalony gwint. Na całe szczęście Marcin miał ze sobą zapasową dłuższą śrubę i udało się to skręcić, bo czekałby mnie powrót na stojaka.

Zaliczamy piękny kawałek po Karpatach i niebieskim szlakiem wracamy do Leszna; stąd już z wiatrem wracamy asfaltem do Warszawy. Udało mi się jeszcze odwiedzić sklep Gianta, gdzie kupowałem rower - i dowiedziałem się, że mój amortyzator jest zatarty i nie nadaje się do jazdy, trzeba go oddać do serwisu (co w perspektywie najbliższego tygodnia jest dla mnie fatalną informacją). Jednym słowem - wielkie rozczarowanie, kupując rower z drogim amortyzatorem Foxa - liczyłem na niezawodność, a tymczasem ten szajs padł po zaledwie 3tys km (a cieknąć zaczął na Kanarach po zaledwie 2tys z kawałkiem), amortyzator w rowerze Marcina (dużo tańszy Epicon) z nieco mniejszym przebiegiem, ale w bardzo zbliżonych warunkach działa bez zarzutu.

A na domiar złego - przy zeskakiwaniu z murku koło sklepu mocno naciągnąłem sobie coś w odcinku lędźwiowym kręgosłupa, pół nocy przez to nie spałem, oby się okazało że to coś z mięśniami, nie samym kręgosłupem. Tak więc - nie żartujmy sobie z klątwy "13 w piątek"... :))

Dane wycieczki: DST: 102.50 km AVS: 21.21 km/h ALT: 333 m MAX: 37.70 km/h Temp:13.0 'C
Środa, 11 kwietnia 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 24.00 km/h ALT: 45 m MAX: 41.70 km/h Temp:11.0 'C
Wtorek, 10 kwietnia 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 23.38 km/h ALT: 50 m MAX: 34.60 km/h Temp:10.0 'C
Poniedziałek, 9 kwietnia 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 23.38 km/h ALT: 59 m MAX: 40.50 km/h Temp:8.0 'C
Niedziela, 8 kwietnia 2012Kategoria Rower szosowy, Wycieczka
Warszawa - Góra Kalwaria - Pilawa - Piaseczno - Warszawa

Wypad do Pilawy, mocny wiatr - do Góry Kalwarii lekko powyżej 30km/h, ale dalej to już była ciężka orka pod cholernie zimny wiatr, przyjechałem nieźle zmachany
Dane wycieczki: DST: 57.20 km AVS: 26.60 km/h ALT: 136 m MAX: 46.40 km/h Temp:3.0 'C