Maj, 2012

Czwartek, 10 maja 2012Kategoria Treking, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.70 km AVS: 22.98 km/h ALT: 34 m MAX: 35.80 km/h Temp:21.0 'C
Wtorek, 8 maja 2012Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Do pracy i do sklepu
Dane wycieczki: DST: 25.50 km AVS: 23.91 km/h ALT: 42 m MAX: 39.40 km/h Temp:16.0 'C
Poniedziałek, 7 maja 2012Kategoria Rower szosowy, Wycieczka
Wieczorna pętla nadwiślańska. Miałem dziś w planach dłuższą trasę, ale niestety pogoda była do niczego - i nigdzie nie pojechałem (całkiem słusznie bo sporo lało). Wieczorem wyskoczyłem na pętelkę nad Wisłę - a tu zimno jak w styczniu, na nadwiślańskich łąkach trzymało zaledwie 2-3'C, więc dość lekko ubrany nieźle przemarzłem
Dane wycieczki: DST: 41.50 km AVS: 28.62 km/h ALT: 74 m MAX: 48.30 km/h Temp:4.0 'C
Niedziela, 6 maja 2012Kategoria >100km, Góral, Wycieczka
Warszawa - MPK - Józefów - Góra Kalwaria - Lasy Chojnowskie - Piaseczno - Warszawa

Fajny terenowy wypad z Marcinem. Z początku mieliśmy jechać po samym MPK, ale że fajnie się jechało - postanowiliśmy nieco wydłużyć trasę wracając druga stroną Wisły. Bardzo fajnym szlakiem rowerowym dotarliśmy do ujścia Świdra do Wisły, następnie wzdłuż wału pojechaliśmy na most kolejowy do Góry Kalwarii. Zjazd brukiem ze skarpy wiślanej - i do wschodu dojeżdżamy do Czerska, pod zamkiem urządzając sobie popas. Powrót przez Lasy Chojnowskie, z bardzo fajną końcówką nad stawami w Zalesiu.

Kilka marnych fotek z komórki

Dane wycieczki: DST: 114.90 km AVS: 19.37 km/h ALT: 326 m MAX: 40.30 km/h Temp:20.0 'C
Sobota, 5 maja 2012Kategoria >100km, Rower szosowy, Wycieczka
Warszawa - Góra Kalwaria - Mińsk Mazowiecki - Wiązowna - Warszawa

Szybki szosowy wypad do Mińska Mazowieckiego.
Piękna pogoda, jechało się fajnie, drogi niestety sporo bardziej ruchliwe niż na to liczyłem, na DK 50 do Mińska znowu tłumy ruskiej hołoty (z 90% tirów na rejestracjach Pribałtyki i ruskich) - najbardziej chamscy kierowcy świata, kilka akcji, gdzie z premedytacją trąbią na cały regulator, wyprzedzają z minimalnym zapasem (a na drodze jak najbardziej wolno jeździć rowerem); nasza policja powinna się za nich solidnie wziąć (nie wspominając już o tym jak ten ruski transport na masową skalę niszczy nasze drogi). Ciągle to mentalność typowo sowiecka - kto ma większy samochód to jest panem na drodze, rowerzyści dla nich nie istnieją. Na takich drogach - trzeba jechać środkiem, zmuszając ich do bezpiecznego wyprzedzania, bo jak jedziemy z boku, to będą się wciskać nie patrząc na to, że z naprzeciwka coś jedzie.
Dane wycieczki: DST: 110.50 km AVS: 31.27 km/h ALT: 273 m MAX: 66.90 km/h Temp:22.0 'C
Sobota, 5 maja 2012Kategoria Góral, Użytkowo
Krótka rundka po sklepach
Dane wycieczki: DST: 9.20 km AVS: 21.23 km/h ALT: 26 m MAX: 35.20 km/h Temp:29.0 'C
Piątek, 4 maja 2012Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Do pracy i do sklepu.
Pierwszy raz od dłuższego czasu nie wziąłem kurtki przeciwdeszczowej do pracy - i oczywiście wracałem w lejącym deszczu ;)
Dane wycieczki: DST: 16.00 km AVS: 25.26 km/h ALT: 98 m MAX: 43.10 km/h Temp:20.0 'C
Czwartek, 3 maja 2012Kategoria Góral, Wycieczka
Krótki nocny wypad do Lasku Kabackiego sprawdzić rower
Dane wycieczki: DST: 14.10 km AVS: 20.63 km/h ALT: 22 m MAX: 27.50 km/h Temp:16.0 'C
Czwartek, 3 maja 2012Kategoria Rower szosowy, Użytkowo
Do pracy
Dane wycieczki: DST: 15.20 km AVS: 24.65 km/h ALT: 22 m MAX: 37.60 km/h Temp:23.0 'C
Wtorek, 1 maja 2012Kategoria >100km, >200km, >300km, Wycieczka, Rower szosowy
Warszawa - Grójec - Biała Rawska - Cielądz - Lubochnia - Tomaszów Maz. - Wolbórz - Piotrków Tryb. - Brzeziny - Lipce Reymontowskie - Skierniewice

Wyjazd z Waxmundem w odwiedziny do leżącego w szpitalu w Piotrkowie Transatlantyka (potrąconego na rowerze przez busa). Odwiedziny postanowiliśmy połączyć z zaliczaniem łódzkich i mazowieckich gmin; ruszamy wcześnie ok.6, spotykamy się w Grójcu przed 8. Pogoda dopisuje, rano nie ma jeszcze takiego upału, w święto drogi puste, więc jedzie się przyjemnie - sprawnie docieramy do Białej Rawskiej, tam wjeżdżamy na boczne drogi i zaczynamy "kołowanie" za gminami powiatu rawskiego i tomaszowskiego. Wraz z upływem czasu robi się coraz cieplej, na postoju po 110km jest już upał powyżej 30 stopni, a w słońcu termometr nagrzewa się aż do 40'C! W tych warunkach jechało się już trudniej, ale były kawałki, gdzie Waxmund narzucał wysokie tempo i jechaliśmy powyżej 30km/h. Kilka razy jechaliśmy po remontowanej szosie katowickiej - co ciekawe nie robią jej z asfaltu, tylko ze specjalnych płyt betonowych, idealnie gładkich; wygląda że tego typu nawierzchnia (obecna na wielu niemieckich autostradach) jest trwalsza od asfaltu.

Do Piotrkowa docieramy ok. 14, u Marka posiedzieliśmy w sumie ze 3h - jest już wyraźny postęp odłączono go od aparatury odsysającej powietrze z przebitego płuca, co umożliwi zrobienie zdjęć RTG połamanych żeber i łopatki - i już bardziej konkretną diagnozę co do czasu trwania urazu i jego leczenia. Marek był w całkiem dobrym humorze, nie narzekał, całe zajście przyjął z zaskakującym spokojem. Oby obyło się bez żadnych dodatkowych komplikacji - by Marek mógł szybko wrócić do normalnego życia oraz na rower (bardzo zależy mu na stracie w tegorocznym BB Tour). Tak więc jeszcze raz - zdrowia!

Z Piotrkowa wracaliśmy na Skierniewice, zaliczając po drodze jeszcze parę gmin (podjechaliśmy pod przedmieścia Łodzi), od Brzezin już nocą, parę razy wpakowaliśmy się na niezłe dziury. Trasę powrotną trochę mi zepsuł uraz mięśnia łydki, który się uaktywnił po odpoczynku w szpitalu; a szkoda bo do Piotrkowa wreszcie jechało się bezproblemowo.

Kilka fotek

Zaliczone gminy - 24 (BIAŁA RAWSKA, Sadkowice, Regnów, Cielądz, Rzeczyca, Czerniewice, Żelechlinek, Budziszowice, Lubochnia, TOMASZÓW MAZOWIECKI - miasto powiatowe, Tomaszów Mazowiecki - wieś, Ujazd, WOLBÓRZ, PIOTRKÓW TRYBUNALSKI - miasto powiatowe + powiat grodzki, Moszczenica, Czarnocin, Będków, Rokiciny, Brójce, Andrespol, Dmosin, Lipce Reymontowskie, Łyszkowice, Maków)
Dane wycieczki: DST: 301.40 km AVS: 27.40 km/h ALT: 953 m MAX: 50.40 km/h Temp:24.0 'C