Niedziela, 14 lipca 2013Kategoria >100km, >200km, >300km, Rower szosowy, Wypad
Dookoła Tatr

Kościelisko - Chochołów - [SK] - Suha Hora - Oravice (930m) - Kvacanske Sedlo (1090m) - Liptovski Hradok - Strbske Pleso (1260m) - Tatrzańska Polanka (1000m) - Śląski Dom (1670m) - Przełęcz Zdziarska (1080m) - [PL] - Jurgów - Nowy Targ - Rabka-Zdrój - Myślenice - Kraków

Gdy ruszam przed 8 na trasę - pogoda jeszcze pochmurna, ale jest nadzieja na dobre warunki, które zrekompensują wczorajsze problemy. Ze względu na wiatr zdecydowałem się pojechać trasę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara - co było bardzo dobrym pomysłem. Szybko wjeżdżam na Słowację, pierwsze podjazdy pod Oravice i na Kvacanskie Sedlo idą sprawnie, już w okolicach Zuberca wychodzi słońce, które będzie trzymać do końca dnia. Zjazd do Mikulasza - piękny, jadąc z wiatrem w plecy dociągnąłem do 75km/h. Wieje dość mocno z zachodu, więc pierwsza, dość płaska część podjazdu do Strbskiego Plesa idzie elegancko, tempem ponad 20km/h, a i druga część (ładne widoki na Krywań) też dość prosto. W tych warunkach zdecydowałem się wjechać na Śląski Dom, bo nie byłem specjalnie zmęczony.

Ten podjazd - wiadomo, to już ekstraklasa, wymagające nachylenie koło 10% cały czas, a i przewyższenie spore. Ale po tym jak zmieniłem kasetę na MTB był sporo łatwiejszy niż dotąd na szosówce, nie wymagał siłowej jazdy, jechałem może minimalnie wolniej niż na kasecie szosowej, ale za to kosztem znacznie mniejszego wysiłku. U góry mocno wiało, krótko posiedziałem pod bardzo malowniczym jeziorkiem - i mało ciekawy (liczne dziury) zjazd w dół. Końcówka trasy dookoła Tatr już łatwiejsza, z jednym większym podjazdem pod Zdziar, stamtąd już właściwie do Nowego Targu w dół. Z Nowego Targu nie pojechałem zakopianką przez Obidową (byłem tam wczoraj) - tylko wariantem okrężnym do Rabki, przez przełęcz Pieniążkowicką (709m), bardzo przyjemna droga. W Rabce długi postój na wielką pizzę i już nocą kontynuuję jazdę zakopianką do Krakowa. Pierwsza część nieprzyjemna, brak pobocza i duży ruch osób wracając z weekendu. Na zjazdach do Lubienia wyprzedza mnie i zatrzymuje samochód z ekipą osoby z Bikestats, która mnie wczoraj tak elegancko wystawiła, na szczęście po dzisiejszej pięknej trasie w świetnych warunkach byłem w dobrym humorze; jakby mnie zatrzymali wczoraj jak dojeżdżałem do Zakopanego - to już bym parę słów powiedział; ale niech będzie że zapomnę o tej sprawie ;). Za Lubieniem wjeżedżam już na starą zakopiankę, ruch zerowy i przyjemna nocna jazda do Myślenic, stamtąd główną szosą z dobrym poboczem do samego Krakowa. W mieście jestem po północy, był jeszcze czas na pojeżdżenie po w miarę pustym o tej godzinie rynku, zafundowałem sobie tez lody.

Dwudniowy wyjazd bardzo wymagający, aż 700km, mnóstwo gór - jednym słowem rytm jakim trzeba będzie jechać w MRDP, był to taki ciekawy sprawdzian przed tym maratonem. I widać gołym okiem, że będzie bardzo ciężko, problemem nie jest tylko sam dystans, ale przede wszystkim czas, wliczając postoje wymaga to dziennie często po 17-18h, w górach i w miarę narastającego zmęczenia pewnie jeszcze więcej a to będzie powodowało duże problemy ze znajdowaniem noclegów o sensownych godzinach, czasu na regenerację będzie niesłychanie mało. Wyzwanie bardzo ciekawe, ale ukończyć tę imprezę w limicie czasu będzie mi niesłychanie trudno.

Zdjęcia z wypadu
Dane wycieczki: DST: 310.00 km AVS: 23.40 km/h ALT: 3588 m MAX: 75.70 km/h Temp:19.0 'C

No to akcja niewąska ;))
Szkoda, że dzień później nie wyjeżdżałem - to byś się wtedy pewnie załapał na ten wyjazd, a i pogoda byłaby sporo lepsza ;)
- 13:38 piątek, 19 lipca 2013 | linkuj
Super wyjazd, szkoda, że pierwszy etap musiałeś jechać w kiepskich warunkach. Należy mieć nadzieję, że limit opadów się wyczerpie i na MRDP będziesz miał wymarzone warunki.
A teraz najlepsze, na wakacje nie udało mi się wyjechać bo okazało się, że mój dowód osobisty stracił ważność. Niestety dowiedziałem się o tym w sobotę na lotnisku więc rodzina poleciała na wakacje, a ja w ramach pokuty pojechałem grubasem w Karkonosze. Przejechałem tylko ok 200 km. Czy hektolitry wylanego potu będą zaliczone jako pokuta okaże się dopiero jutro, jak żona wróci. Obawiam się że nie!
tucco
- 12:49 piątek, 19 lipca 2013 | linkuj
Trasa dookoła Tatr jest na tyle ciekawa, że przynajmniej raz w roku staram się ją przejechać; to na dobrą sprawę jedyna trasa w bliskich okolicach Polski, która daje namiastkę jazdy po wysokich górach, a podjazd pod Śląski Dom można już porównywać z alpejskimi podjazdami.

W MRDP są dwie kategorie - z wozem wspierającym i bez, większość uczestników jedzie bez, przede wszystkim z powodów finansowo-organizacyjnych, kosztuje to niemało, a i niełatwo jest zgrać parę osób do obsługi wozu na prawie 2 tygodnie urlopu. Ale niewątpliwie taki wóz to będzie spore ułatwienie na trasie, dlatego klasyfikacje są osobne.
- 11:10 wtorek, 16 lipca 2013 | linkuj
Nie znudziła Ci się jeszcze ta trasa dokoła Tatr?
Mimo wszystko wyjazd i foty super!
TomliDzons
- 10:11 wtorek, 16 lipca 2013 | linkuj
Jedziecie z własnym wozem serwisowym czy każdy na własną rękę sobie coś organizuje?
Hipek
- 09:40 wtorek, 16 lipca 2013 | linkuj
Spoko to na pewno nie będzie ;))
Jest to możliwe, ale będzie bardzo ciężko. Jak będzie organizm reagował 6-7 dnia - to nie sposób sprawdzić, 2-3 dni to jednak nie to samo, tyle to się z grubsza jedzie w takim rytmie bbtourowym, korzystając z rezerw organizmu, na 10 dni to już nie wypali. Jak dojdą do tego jakieś poważniejsze problemy z pogodą - to się zrobi kiepsko, tutaj nie można sobie pozwolić na chwile słabości. Przy tak napiętym czasie jazda z wozem, dobrze zorganizowana daje spore fory, dużo czasu się oszczędzi na szukaniu kwater, czekaniu na jedzenie w knajpach itd.
- 18:53 poniedziałek, 15 lipca 2013 | linkuj
Też mam podobne wspomnienia z drogi do Zakopca z sierpnia zeszłego roku - woda po piasty i mocne zlewy.
Co do MRDP - nie ma szans na regenerację. Zastanawiałem się nad tym i dochodzę do wniosku, że osoby potrafiące wydusić z siebie dalej energię po 3-5 godzinach odpoczynku będą w stanie to przejechać. Suplementacja bedzie też grała niemałą rolę.
Patrząc na Twoje wycieczki (które zawsze podziwiam jako ambitne) uważam, że spokojnie zmieścisz się w limicie.