Sobota, 18 maja 2013Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Świętokrzyskie - III dzień

Wypad po gminy województwa świętokrzyskiego. Pod koniec dnia dopada mnie prawdziwy Armageddon sprzętowy - najpierw guma w przednim kole - po zmianie dętki i napompowaniu koła przejeżdżam może 200m i strzela szprycha w tylnym kole, to już awaria bardzo poważna, szprychy nietypowe, w kole z małą ilością szprych powoduje to ogromne bicie na 2cm, koło ledwo się mieści w ramie, oczywiście bez hamulca. Musiałem spuścić powietrze by wyjąć od strony obręczy pękniętą szprychę - i właśnie w tym idealnym momencie przestaje działać moja pompka, co zmusiło mnie do ustanowienia nowego rekordu w jeździe na obręczy z bagażem - prawie 60km pod Sandomierz. Co ciekawe - w rowerze szosowym z wąskimi oponami i obręczami daje się tak jechać całkiem przyzwoicie, koło 20km/h, uważać trzeba przede wszystkim podczas zmian kierunku, z góry wyciągnąłem nawet 35km/h ;)) I co ważne nie uszkodziłem samej obręczy, to w trekingu już raczej się nie uda.

Zaliczone gminy - 14 (Nowy Korczyn, Solec-Zdrój, Stopnica, BUSKO-ZDRÓJ - miasto powiatowe, CHMIELNIK, Pierzchnica, Gnojno, Szydłów, Tuczępy, Łubnice, POŁANIEC, OSIEK, KOPRZYWNICA, Samborzec)
Dane wycieczki: DST: 177.60 km AVS: 22.48 km/h ALT: 1061 m MAX: 48.90 km/h Temp:23.0 'C