Niedziela, 12 maja 2013Kategoria Góral, Wycieczka
Wycieczka z Krzyśkiem do MPK. Pogoda trochę gorsza niż przez ostatnich parę dni, ale na szczęście nie padało. Przejechaliśmy spory kawałek MPK - najpierw czerwonym szlakiem na Wiązowną, następnie dolinką Mieni, powrót górkami do Falenicy, a następnie sporo terenem wzdłuż Wisły. To dopiero moja pierwsza terenowa trasa w tym roku, po zeszłym, mocno terenowym roku w tym daję zdecydowanie fory jeździe szosowej ;).

Miałem okazję spróbować jazdy na tzw. FatBike'u, Krzysiek jest jednym z niewielu polskich rowerzystów posiadających taki sprzęt (Surly), na 4calowych oponach po piachu, gdzie normalny góral zupełnie się ryje - tym sprzętem przejeżdżamy prawie jak po asfalcie, gdy wracaliśmy ścieżką rowerową - sprzęt przykuwał wzrok niemal wszystkich mijanych rowerzystów, takie koła robią niewąskie wrażenie ;))
Szkoda, że niestety ceny tego typu rowerów są ciągle tak wysokie, bo na pewno byłby dużo popularniejszy, nie jest to sprzęt na wyścigi, ale wbrew pozorom nie jest wcale taki wolny na dobrej nawierzchni, po asfalcie jechaliśmy spokojnie powyżej 20km/h; natomiast swoją "moc" pokazuje w naprawdę trudnym terenie typu duży piach, głębsze błoto itd.

Dane wycieczki: DST: 69.20 km AVS: 18.45 km/h ALT: 191 m MAX: 46.20 km/h Temp:15.0 'C