Środa, 1 maja 2013Kategoria >100km, >200km, Rower szosowy, Wypad
Lubelskie - III dzień

Dzisiejszego dnia wyraźnie pogorszenie pogody - przede wszystkim mocny wiatr z północnego wschodu, do tego zimno, przez cały dzień temperatura 13-14'C nie przekroczyła, a odczuwalna ze względu na wiatr jeszcze sporo niższa, cały dzień musiałem jechać w kapturze. Pierwszy odcinek najcięższy - długi kawałek właśnie na wschód do Hrubieszowa, z którego jeszcze jadę dalej na wschód po gminę Horodło, najbardziej wysuniętą na wschód gminę Polski. Ten kawałek fajny - droga fragmentami prowadzi nad samym Bugiem, który po wiosennych roztopach jest bardzo szeroko rozlany. Następnie wreszcie odbijam na południe - i jedzie się znacznie szybciej i przyjemniej, z drogami przeplatanka - raz całkiem dobre, raz do niczego, wiele zależy tu od konkretnej gminy, te które są sprawnie zarządzane umiały pozyskać środki na remonty dróg, te którymi rządzą nieudacznicy - straszą dziurami; ale generalnie nie jest to aż taka tragedia jak w powiecie biłgorajskim i zamojskim. W końcówce już minimalnie lepsza pogoda, dociągnąłem nawet 20km dalej niż planowałem - nocuję na dużej polanie w lesie, kawałek za Tomaszowem.

Zaliczone gminy - 15 (Werbkowice, Hrubieszów-wieś, HRUBIESZÓW - miasto powiatowe, Horodło, Mircze, Dołhobyczów, Telatyn, Ulhówek, ŁASZCZÓW, TYSZOWCE, Komarów-Osada, Rachanie, Jarczów, Lubycza Królewska, Bełżec)
Dane wycieczki: DST: 209.30 km AVS: 22.35 km/h ALT: 1215 m MAX: 51.70 km/h Temp:13.0 'C