Wtorek, 28 sierpnia 2012Kategoria Wycieczka, Rower szosowy, >100km
Powrót z BBTour

Jako, że we wtorek czułem się całkiem przyzwoicie - po rozdaniu nagród zawodnikom, którzy ukończyli BBTour (tym razem bardzo fajne medale) postanowiłem pojechać rowerem do Przemyśla na pociąg; ruszyliśmy tam razem z Krzyśkiem Weszczakiem. Pogoda wprost idealna - pełne słońce, ciepło, niemal bezwietrznie - czemu nie mogło być tak na BBTour, a zamiast tego przedzieraliśmy się przez ścianę wody w Bieszczadach? ;))

Sprawnie pokonujemy mocno górzystą trasę do Przemyśla, z Ustrzyk Dolnych pojechaliśmy bocznymi drogami przez Arłamów, niemal cały czas nie brakowało pięknych widoków. We znaki nieźle dawały się nam za to siedzenia, moje siodło na którym wytrzymywałem bez bólu trasy po 600km, na 1000km jednak nie dało rady, oczywiście pewnie swój wpływ miała tu ilość opadów na trasie i konieczność długiej jazdy w mokrych spodenkach, a teraz wracaliśmy dodatkowo z całymi bagażami, ja miałem na plecach wyładowany na ful plecak 25l, który "wbijał" w siodło. Wyrabiamy się przed odjazdem pociągu do Krakowa - i tu zaczynają się problemy, bo jest to TLK z pełną rezerwacją miejsc, ale oczywiście bez przedziałów rowerowych, więc biletu nie da się kupić. Kupujemy więc worki na śmieci - i składamy rowery, zakładając je na półki w przedziale - jednym słowem po prostu akcja jak z czasów Barei. Warto dodać, że jest to pociąg do Świnoujścia, jechał nim na wyścig w ten sam sposób Waxmund. Niestety my nie mieliśmy tyle szczęścia - bo trafiliśmy na konduktora- mendę, który zaraz zaczął nawijać, że tu jest zakaz przewozu rowerów, guzik go obchodziło, że są złożone i przewożone jako bagaż, gadał o mandacie po ok. 40-50zł za każdy rower. Ale mimo, że przychodził dwa razy, zabrał nasze bilety na pociąg - mandatu nie wypisywał; ewidentnie chodziło mu o łapówkę - tylko był to tak żałosny gnojek, że nawet nie miał tyle jaj by to wprost zaproponować, a my nie zamierzaliśmy mu sprawy ułatwiać; nawijał tak, że w ogóle nie było wiadomo o co mu chodzi. Jako, że mieliśmy sporo czasu przed odjazdem pociągu (Krzysiek) i autobusu (ja) w Krakowie - wpadliśmy na pomysł jak go załatwić - mianowicie szybko złożyliśmy rowery i na dworcu w Tarnowie wysiedliśmy by resztę trasy przejechać rowerem; bardzo jedynie żałuję, że nie miałem okazji zobaczyć miny tej mendy, gdy przyszła do przedziału po łapówkę ;)) Choć obeszło się bez mandatu - niemniej cała ta akcja pozostawia wielki niesmak - PKP Intercity robi po prostu wszystko by zniechęcić rowerzystów do podróżowania pociągiem, ta regulacja odnośnie pociągów z pełną rezerwacją miejsc - jest po prostu karygodna, bo taki pociąg nie różni się absolutnie niczym od pociągu bez takowej rezerwacji i bez przedziałów na rower, a w którym wolno przewozić rowery.

W Tarnowie trochę za dużo straciliśmy czasu na zakupy, jedzenie i przebieranie się, w efekcie czego do Krakowa musieliśmy nieźle zasuwać. "Czwórką" jechało się nocą całkiem wygodnie, niemniej przed Krakowem zrobiło się dość pagórkowato i z czasem byliśmy zupełnie na styk, a nie jest łatwo zasuwać z bagażem i tyloma kilometrami w nogach. Ale daliśmy radę, na dworzec autobusowy docieramy niecałe 10min przed odjazdem autobusu, tu żegnam się z Krzyśkiem (dzięki za wspólną jazdę!) i już bez przygód docieram do Warszawy

Zaliczone gminy - 14 (Fredropol, Przemyśl - wieś, PRZEMYŚL - miasto powiatowe + powiat grodzki, Tarnów - wieś, Wierzchosławice, WOJNICZ, Dębno, BRZESKO - miasto powiatowe, Rzezawa, Bochnia - wieś, BOCHNIA - miasto powiatowe, Kłaj, Gdów, Biskupice)
Dane wycieczki: DST: 191.70 km AVS: 22.46 km/h ALT: 1635 m MAX: 61.70 km/h Temp:18.0 'C