Wtorek, 4 lipca 2023Kategoria >100km, Canyon Disc 2023, Wypad
Powrót spod Troków do Augustowa oznaczał cały dzień jazdy pod czołowy wiatr, niestety na tym kierunku najczęściej wieje z południowego zachodu, więc jadąc na Augustów trzeba się solidnie napracować. Ale pogodę miałem bardzo dobrą, po porannym chłodzie w drugiej części dnia zaczęło się robić wręcz upalnie, więc sprawnie dotarłem do Augustowa z zapasem czasu pozwalającym na zjedzenie obiadu przed powrotem pociągiem do Warszawy. Jazdę urozmaiciło spotkanie pod Olitą pary fińskich rowerzystów, którzy na gravelach z bikepackingowym bagażem jechali na dłuższą wyprawę do Słowenii, zaczynając z Rygi.

Cały wyjazd na Litwę bardzo udany, udało się w te 5 dni zrealizować cały plan i wykręcić ponad 1000km. Litwa o tej porze roku to bardzo wdzięczny kierunek na wyjazdy - wszędzie zielono, na Laudzie, już na północy kraju mamy już namiastkę białych nocy, nie jest może zupełnie jasno, ale pełen zmrok w nocy już nie zapada. Drugim celem wyjazdu było wypróbowanie nowego roweru szosowego, sprawował się elegancko, więc jestem bardzo zadowolony z zakupu, hamulce tarczowe dużo wnoszą na trasach z bagażem, czy też w górach lub w gorszej pogodzie. Nawet na mocnym deszczu hamowanie dalej mamy idealne.

Dane wycieczki: DST: 178.70 km AVS: 23.83 km/h ALT: 1039 m MAX: 43.60 km/h Temp:21.0 'C