Niedziela, 9 sierpnia 2009Kategoria >100km, Rower szosowy, Wycieczka
Pierwszy dłuższy wyjazd po wyprawie.
Wyjeżdżam z Warszawy trasą na Górę Kalwarię, ruch niewielki, lekko pod wiatr. Za Górą zaliczam parę małych pagóreczków pod Coniewem, dalej jadę szosą sandomierską na Magnuszew, zjeżdżam ze skarpy wiślanej, sporo ładnych łąk w rejonie mostu nad Pilicą. Do Magnuszewa kiepski asfalt, tuż przed tym miastem zaczyna się już nowa szosa i do Kozienic jedzie się elegancko. Właściwie zupełnie płasko, przeszkadza tylko wiatr, bo droga nieco skręciła na wschód. Sporo odcinków przez lasy Puszczy Kozienickiej, piękne zapachy, masa sprzedających grzyby przy drogach - widać, że jest na nie urodzaj. Do samych Kozienic właściwie nie wjeżdżam, bo jadąc na Głowaczów można zyskać parę kilometrów mijając miasto. Po skręcie jedzie się sporo szybciej (już z wiatrem), dalej przez lasy, które kończą się przed Brzózą. Przejeżdżam most na Radomce, zaliczam krótki podjeździk do Głowaczowa, gdzie kupuję picie i słodycze, na odpoczynek staję kawałek za miasteczkiem. Dalsza jazda bardzo przyjemna, jedzie się szybko, odcinek do Warki to głównie lasy, za Warką sady jabłkowe i trochę górek. Żeby nie wracać tą samą drogą w Górze skręcam na Piaseczno, jadę 8km tą obskurną drogą (fatalny asfalt, duży ruch) i w Baniosze skręcam na boczną, bardzo przyjemną drogę na Konstancin, prowadzącą przez dzielnicę uzdrowiskową, z Konstancina do Warszawy tradycyjnie przez Powsin i ul. Gąsek.
Dane wycieczki: DST: 156.60 km AVS: 27.80 km/h ALT: 559 m MAX: 46.00 km/h Temp:24.0 'C