Sobota, 27 sierpnia 2016Kategoria >100km, Canyon, Wycieczka
Bitwa pod Mławą

Jadąc przez Mławę na mazurski wyjazd z Kotem koło Pomnika Piechura trafiłem na informację o organizowanej na polu bitwy z 1939 roku rekonstrukcji, pomyślałem wówczas, że warto się wybrać.

Pogoda słoneczna, trochę za późno ruszyłem. Sama trasa raczej nudna, jechało się łatwo, z wiatrem w plecy, natomiast trochę atrakcji było. Zaraz po wyjeździe z Warszawy coś mnie uderzyło w twarz, która od razu zaczęła boleć. Okazało się, że ugryzł mnie szerszeń lub osa, dosłownie pół sekundy, nie sposób temu było zapobiec. Ugryzienie było w skroń, ale opuchlizna szybko przeszła na oko, w Mławie miałem już solidnie opuchnięte oko. W Ciechanowie natomiast łapię gumę, niestety spiesząc się z wyjazdem zapomniałem że mam na rowerze rozwaloną oponę, która po 100km nie wytrzymała. Łatam oponę i dętkę, pompuję na góra 2 atmosfery - i jakoś mi się udało doturlać do Mławy.

Piknik historyczny ma miejsce na wzgórzach za Mławą, w Uniszkach Zawadzkich, gdzie w 1939 roku polscy żołnierze toczyli nierówną walkę z nawałą niemiecką, kosztem własnego życia próbując zatrzymać pochód hitlerowskiej hordy na Warszawę. Piknik z dużym rozmachem, nie była to jedynie rekonstrukcja, można było sobie pooglądać z bliska masę sprzętu będącego na stanie polskiej armii - od karabinów po nowoczesne czołgi Leopard i potężne haubice samobieżne Krab, a nawet postrzelać w mobilnej strzelnicy umieszczonej w ogromnym tirze, długości 3 normalnych tirów ;). Również i rekonstrukcja z rozmachem, z dużą ilością pirotechniki, 3 samolotami, sprawnymi czołgami, oddziałem ułanów - jednym słowem było co pooglądać i zadowolony byłem z tej wycieczki.

Dane wycieczki: DST: 151.90 km AVS: 30.58 km/h ALT: 452 m MAX: 48.90 km/h Temp:28.0 'C

Halo BIKEstats.pl! :D

Pokażcie, że potraficie pomóc! :-)

O, jak dawno mnie tu nie było. Ale jak miło wrócić na strony serwisu, który tak uwielbiam! :-)

Dziś piszę trochę jako żebrak (ale ekskluzywny, bo żebrzę w szczytnym celu), no i występuję w roli spamera (by dotrzeć do maks. liczby osób na BS).

Proszę Cię o wsparcie pewnej rowerowej akcji!
Szczegóły na:
100 km rowerem dla serca Ignasia

W ramach zbiórki pieniążków na operację serduszka jeszcze nienarodzonego Ignasia przejeżdżam w niedzielę 4. września traskę ponad 100 km. Udział w tym wydarzeniu zadeklarowali jeszcze JPbike oraz Mors!

Jak możesz pomóc?
1. Proszę odwiedź stronę z wydarzeniem
2. Wesprzyj zbiórkę jakąkolwiek kwotą - każda złotówka ma znaczenie!
3. Podaj temat dalej
4. Zachęć swoich znajomych do wsparcia Ignasia

Zbiórka będzie prowadzona do 11. września (być może nieco zostanie przedłużona).

Już teraz pięknie Ci dziękuję!

Warto jest pomagać!

Do zobaczenia na trasie! :-)

Pozdrawiam!
Mlynarz
- 08:56 sobota, 3 września 2016 | linkuj
Zastanawiałem się ostatnio ile jeszcze km zrobisz z taką rozwaloną oponą :)