Niedziela, 16 sierpnia 2015Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Pomorze - dzień 5

Dzisiejszy dzień to głównie trasa po Kaszubach, więc górki sa cały czas, a wraz ze zbliżaniem się do morza wiatr coraz większy. Aler dystans nie był duży, więc sprawnie się jechało, na postój stajemy na eleganckim wejherowskim rynku, całe miasto zrobiło na nas pozytywne wrażenie, tak przyjemnie się na rynku siedziało, że zupełnie nam się nie chciało dalej jechać. Ale ruszamy po ostatnie gminy i po pętelce po Kaszubach dojeżdżamy do Gdańska. Przebijanie się przez miasto upierdliwe, choć jest tu sporo dobrej jakości ścieżek. Ale i partactwo się zdarza, jechaliśmy piękną ścieżką na ulicy Rakoczego. Ścieżka w dół, więc jedzie się szybko i w pewnym momencie nad ścieżką pojawia się biała tablica informująca chyba o szpitalu obok. Tablica jest na tyle nisko, że wyższa osoba w kasku na rowerze dającym wyprostowaną sylwetkę dałaby radę uderzyć w to głową, a jak wspominałem jest to na zjeździe, gdzie da się spokojnie 40km/h wyciągnąć.

Na gdańskiej starówce trafiamy akurat na Jarmark Dominikański, więc tłumy są nieprzebrane. Posiedzieliśmy sobie pod rynkiem ponad godzinę obserwując życie miasta, a także sprzedaż jednego z hitów jarmarku czyli sprzedaży skaczących i piszczących piesków, Kot niestety nie dał się namówić na miauczącego kotka ;)). Powrót do Warszawy PKP jak zwykle pochrzaniony, w tej firmie nigdy nie będzie normalnie, rower miałem na jednym końcu pociągu, sam siedziałem na drugim, wcześniejszy ekspres spóźnił się ponad 30min, więc do mojego napakowało się sporo nadprogramowych osób.

Tym wyjazdem zakończyłem zbieranie gmin, byłem rowerem w każdej z 2479 polskich gmin! W sumie zajęło to 4 lata, 7 miesięcy i 16dni.

Zaliczone gminy - 6 (Linia, Szemud, Luzino, Wejherowo-wieś, WEJHEROWO - miasto powiatowe, Przodkowo)
Dane wycieczki: DST: 116.40 km AVS: 21.69 km/h ALT: 939 m MAX: 54.40 km/h Temp:25.0 'C