wilk
Warszawa
avatar

Informacje

  • Wszystkie kilometry: 295010.23 km
  • Km w terenie: 837.00 km (0.28%)
  • Czas na rowerze: 538d 00h 20m
  • Prędkość średnia: 22.73 km/h
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Zaprzyjaźnione strony

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy wilk.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Niedziela, 15 marca 2015Kategoria >100km, >200km, Rower szosowy, Wycieczka
Marcówka z Kotem
Ostatnio Kot odwiedził mnie w Warszawie - więc w ramach rewanżu tym razem ja wybrałem się do Wielkopolski ;))

Spotkanie postanowiliśmy połączyć z dłuższą trasą, a jako, że miało nieźle wiać ze wschodu - wybraliśmy się w kierunku zachodniej granicy. Po zarwanej nocce dojeżdżam do Poznania, tu przed 5 spotykam się z Marzeną i przez mokre i ciemne miasto jedziemy w kierunku Tarnowa Podgórnego. Aura nas nie rozpieszczała, koło 3 stopni i dużo wody na drogach, co nieźle usmarowało rowery i Kota jadącego na moim kole ;). Po krótkim skoku w bok po gminę Rokietnica wracamy na puściutką DK92 i jedziemy na Pniewy, zaczyna już świtać. Droga na Pniewy dość monotonna, przed samym miastem skusił nas ciepłem McDonald, a Kota darmową kawą ;). Za Pniewami droga robi się ciekawsza, więcej jest lasów, wiatr na większej części odcinków pomaga. Przed Trzcielem wjeżdżamy do województwa lubuskiego, które dosłownie po kilkuset metrach wita nas kostką.

Za Trzcielem wjeżdżamy na bardzo spokojną drogę DW137 i jadąc po lasach kierujemy się na Międzyrzec i dalej bocznymi drogami na Lubniewice. Zaskakuje jakość dróg, asfalty bardzo przyzwoite, nie ma się do czego przyczepić, a lubuskie z tego raczej nie słynęło. Drugi postój robimy po 150km w Lubniewicach, najładniejsze miasteczko na naszej dzisiejszej trasie, położone w małej kotlince, nad jeziorami; a odpoczywamy w Parku Miłości; szkoda że jeszcze nie ma liści na drzewach, bo park wyglądałby sporo lepiej. Z Lubniewic do Sulęcina trochę nas pomęczył wiatr, było też tu najwięcej górek, z Sulęcina już głównie w dół. Za Muszkowem zaczynają się już rozległe łąki nadwarciańskie, a jako, że jest tu zupełnie płasko to taka przestrzeń robi wrażenie. Ale naszą uwagę zaczyna zaprzątać przede wszystkim wiatr, bo bez osłony lasów na odkrytej przestrzeni wiatr pokazuje swoją klasę, a od rana sporo się zwiększył. Więc zanim dojechaliśmy do rzeki trochę dał nam popalić. Zaliczamy kilka gmin w okolicy i kierujemy się na prom za Witnicą. Kawałek za miastem okazuje się, że promu jednak nie będzie, a my musimy wracać spory kawał do mostu na Warcie, czołowo pod ten wiatr.

Zrobiło się też cieniutko z czasem, bo przez konieczność nadłożenia dystansu pojawiło się ryzyko, że możemy nie zdążyć na pociąg z Rzepina. Trzeba było więc jechać bez odpoczynków, do Krzepic jechało się ciężko, bo wiatr mocno przeszkadzał, dalej było już OK, kierunek zmieniliśmy na korzystniejszy, wjechaliśmy w lasy, a do tego pod wieczór wiatr znacznie osłabł. Tak więc sumarycznie do Rzepina dojechaliśmy z zapasem niemal pół godziny, powrót ekspresem, bilety drogie, ale pociąg bardzo szybki, do Warszawy spod niemieckiej granicy jedzie ledwie 4h, a po tak wymagającej trasie i zarwanej nocy tak szybki powrót zamiast wielogodzinnej jazdy jest bardzo pożądany.

Podziękowania dla Kota za kolejną udaną trasę, prawie 300km (Marzena nawet więcej!) w marcu to nie byle co, tym bardziej, że dziś warunki nie rozpieszczały, rano mokro, a po południu sporo zimnego wiatru.

Zdjęcia


Zaliczone gminy - 17 (Rokietnica, Kaźmierz, PNIEWY, Kwilcz, LWÓWEK, Miedzichowo, TRZCIEL, Pszczew, MIĘDZYRZECZ - miasto powiatowe, Bledzew, LUBNIEWICE, SULĘCIN - miasto powiatowe, Krzeszyce, Bogdaniec, WITNICA, Słońsk, OŚNO LUBUSKIE)
Dane wycieczki: DST: 274.40 km AVS: 25.68 km/h ALT: 892 m MAX: 45.40 km/h Temp:7.0 'C

Komentarze
Nie da się jednoznacznie stwierdzić, jakie drogi są w lubuskim - są bardzo różne.
Są gminy gdzie asfalt jest wręcz rzadkością, a są i takie, gdzie każdy pojedynczy wiejski domek w polu czy pod lasem ma asfaltowy dywanik.
Faktem natomiast jest, że dużo ostatnimi laty zmienia się na lepsze.
mors
- 19:41 czwartek, 19 marca 2015 | linkuj
Lubuskie jakością dróg pozytywnie zaskoczyło, widać, że w północnym rejonie lepiej to wygląda niż w pasie przygranicznym, no i pewnie w ostatnich latach dużo szos się remontuje za pieniądze z UE.
@Michuss

Tak źle nie było, w EIC można było od dawna wozić rowery (jeździłem tak parę razy na przestrzeni 10 lat), natomiast nie można wozić w międzynarodowych ekspresach (poza odcinkami krajowymi) i bodajże nocnych ekspresach, ten Warszawa-Berlin jest jedynym wyjątkiem międzynarodowego ekspresu, można tu normalnie kupić bilet na rower na cały odcinek do Berlina (tak kupowałem w 2007, gdy dojeżdżałem do Berlina na lotnisko).
wilk
- 10:40 czwartek, 19 marca 2015 | linkuj
Super wypad. Swoją drogą fajnie, że IC już nie robi problemów z przewozem rowerów w swoich "prestiżowych" pociągach. Pamiętam, że jeszcze kilka lat temu pociągami najwyższej kategorii (EIC bodajże) nie wolno było ich wozić.
michuss
- 06:28 czwartek, 19 marca 2015 | linkuj
Optymistycznie traktujesz już lubuskie bruki :) Czytając, przez moment myślałem, że z Rzepina pojedziecie na Cybinkę - nie ma tam już tragicznej kostki - dalej Krosno 0drzańskie, Świebodzin i wsiądziecie w ten sam pociąg. Jadąc z Krzeszyc na Północ, przed mostem na Warcie z prawej strony biegnie wałem, bardzo porządna, choć krótka,asfaltowa droga rowerowa, którą można dojechać do DK 22 - wiosną i latem rewelacyjna miejscówka. Fajnie wymyślona ta Wasza trasa. Szacun.
Walery
- 12:19 wtorek, 17 marca 2015 | linkuj
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!

Blogi rowerowe na www.bikestats.pl