Piątek, 24 października 2014Kategoria >100km, Rower szosowy, Wypad
Dolny Śląsk - dzień 6

W nocy w okolicy szaleli myśliwi, strzały w lasach było słychać co chwilę, wychodząc z namiotu wolałem mieć czołówkę na głowie by mnie przypadkiem ktoś za prawdziwego wilka nie wziął ;). Noc najzimniejsza na wyjeździe, rano 2-3 stopnie utrzymywało się przez ponad 2h do Sycowa. Dziś nieco krótszy dzień powrotny do Wrocławia, niemniej ponad 140km było do przejechania. W Oleśnicy dłuższy postój na rynku, sporo górek w rejonie Trzebnicy - i ruchliwą krajówką wjeżdżam do Wrocławia, gdzie czas pozostały do odjazdu autobusu wykorzystuję na wizytę na ślicznym rynku, którą urozmaicił mini-koncert grajków ulicznych.

Wyjazd udany, choć pogoda już sporo słabsza niż na wcześniejszym wypadzie na Pomorze - ale pod koniec października na wypasy nie ma co liczyć. Niemniej udało się przejechać całą trasę zgodnie z planem, zobaczyłem ładny kawałek Dolnego Śląska. Rejon ciekawy i urozmaicony, jest sporo górek, mnóstwo niebrzydkich małych miasteczek. Drogi okazały się lepsze niż się obawiałem - było trochę bruków, ale do przeżycia, to jednak nie jest poziom lubuskiego ;)

Zaliczone gminy - 9 (TWARDOGÓRA, MIĘDZYBÓRZ, Dziadowa Kłoda, Wilków, BIERUTÓW, Dobroszyce, Zawonia, TRZEBNICA - miasto powiatowe, Wisznia Mała)
Dane wycieczki: DST: 146.20 km AVS: 23.77 km/h ALT: 846 m MAX: 48.50 km/h Temp:5.0 'C

W marcu jechałem z Leszna do Wrocławia przez Stawy Milickie i garmin z Trzebnicy usilnie kierował mnie przez Skarszyn, Pasikurowice zamiast tą DK (do tego stopnia, że zawracał mnie z waypointa, który sobie na niej, tuż wyznaczyłem w celu wytyczenia trasy). To jest chyba kilka km dalej, ale droga podobno spokojniejsza, mimo tego, że przy DK jest ponoć jakaś DDRka na sporym fragmencie.

Nie będę oryginalny, gdy pogratuluję zdobyczy.