Wtorek, 31 grudnia 2013

Podsumowanie sezonu - w tym roku przejechałem aż 27 683,2 km, co jest moim rocznym rekordem, na ten dystans złożyły się przebiegi rowerów Red Bull - 24 226,9km, Scott 2 841,9km i Giant Anthem zaledwie 614,4km.

Sezon bardzo udany, zaliczyłem dwie piękne wyprawy - szosową z Paryża na Gibraltar i niezwykłą zimową wyprawę na Nordkapp w trudnych warunkach arktycznej zimy. Do tego doszedł start w najtrudniejszym polskim ultramaratonie - MRDP, który nie tylko udało mi się ukończyć, ale również i nieoczekiwanie wygrać, co dało mi mnóstwo satysfakcji. W porównaniu z 2013 rokiem w tym sezonie zdecydowany nacisk położyłem na szosę, stąd tak duży przebieg roczny, w terenie jeździłem bardzo niewiele, tylko pod Warszawą. Zdecydowanie wziąłem się tez za zaliczanie gmin, w 2013 zaliczyłem ich aż 930, czyli o 3 więcej niż w ciągu dwóch wcześniejszych lat. W efekcie do zaliczenia całej Polski zostało mi jeszcze ok. 650 gmin, więc w dwa lata powinno mi się udać (teraz zostały mi głównie te najbardziej odległe od Warszawy). To bardzo fajna zabawa zmuszająca do odwiedzania wielu miejsc w naszym kraju, których normalnie byśmy nie zobaczyli - widzimy Polskę taką jaką jest, a nie jedynie z perspektywy najatrakcyjniejszych miejsc.