Niedziela, 27 października 2013Kategoria Wypad, Rower szosowy, >100km, >200km
Wschodnia Małopolska - dzień 1

Szybka kontynuacja mojego ostatniego wypadu do Małopolski, wówczas zaliczyłem zachodnią część województwa - na tym wyjeździe postanowiłem odwiedzić gminy z wschodniej części.

Jadę do Krakowa do nocnym autobusem, więc niestety zarwałem noc, do tego dzięki zmianie czasu podróż trwała godzinę dłużej niż zwykle, bo autobus na trasie odczekiwał dodatkowo ową godzinę. Ruszam więc na trasę koło 5 rano, przejeżdżając przez opustoszały Kraków, spotykając po drodze trochę podpitych po nocnych imprezach osób. Pierwsza część dnia to Wyżyna Krakowsko-Częstochowska w rejonie Prochowic, rychło robi się więc pagórkowato, najdłuższą ściankę pokonuję pod Racławicami, prawie 100m, z nachyleniami sporo ponad 10%. Koło świtu zimno, zaledwie 5'C, podczas gdy w Krakowie było koło 10'C. Ale po wyjściu słońca szybko się ociepla - i już do końca dnia mam świetną, właściwie letnią pogodę, temperatura dochodziła nawet do 25 stopni! Druga część dnia to gminy po południowej stronie Wisły, to jeden z nielicznych fragmentów Małopolski, gdzie jest naprawdę płasko. Trochę czuć wiatr z południa, ale wieje głównie z boku, więc tak nie przeszkadza. Dunajec przekraczam promem w Siedliszowicach i po małej pętelce docieram przed zmierzchem do Tarnowa. Końcóweczka już nocą, na biwak rozbijam się po pokonaniu pierwszego sporego podjazdu Pogórza Ciężkowickiego.

Zaliczone gminy - 21 (Kocmyrzów-Luborzyca, Koniusza, Radziemice, Racławice, Słaboszów, Pałecznica, PROSZOWICE - miasto powiatowe, Igołomia-Wawrzeńczyce, NOWE BRZESKO, Drwinia, Szczurowa, Koszyce, Borzęcin, Wietrzychowice, Gręboszów, Bolesław, Mędrzechów, Olesno, Radgoszcz, Lisia Góra, Pleśna)
Dane wycieczki: DST: 234.60 km AVS: 22.63 km/h ALT: 1537 m MAX: 68.90 km/h Temp:18.0 'C